گروه فرهنگی سراج

زیر نظر مرکز فرهنگی شهید آیت الله مدرس

گروه فرهنگی سراج

زیر نظر مرکز فرهنگی شهید آیت الله مدرس

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

یادتان باشد اگر همچو پرستو رفتیم
خانه مادری ما همه بیت الزهراست

یادتان باشد اگر تنگی دل غـوغا کرد
مهدی فاطمه را یاد کنید او تنهاست


  • گروه فرهنگی سراج

یکی از علمای شیعه برای شرکت در مجلسی به یکی از کشورهای عربی سفر کرد، در آن مجلس آقای «بن باز» مرجع و مفتی وهابی که نابینا بود، حضور داشت، وقتی فهمید عالمی شیعه در مجلس است، شروع به اشکال کرد که شما شیعه‌ها چرا قرآن را تأویل می‌کنید؟ و از مسیر اصلی خود خارج می‌کنید؟

عالم شیعه گفت: ما در قرآن آیه‌ای داریم که نشان می‌دهد شما اهل جهنم هستید.

بن‌باز گفت: چه آیه‌ای؟

آن عالم فرمود: «مَن کانَ فی هَذِهِ أَعْمَی فَهُوَ فی الاَخِرَةِ أَعْمَی وَ أَضلُّ سبِیلاً»، هر کس در دنیا کور باشد، در آخرت هم کور است، شما هم الان کور هستید.

بن‌باز گفت: منظور کوری دل است!

عالم شیعه گفت: الآن خودت قرآن را تأویل کردی، ما هم که قرآن را تأویل می‌کنیم، غیر از این چیزی نمی‌گوییم.

  • گروه فرهنگی سراج

معجزات قرآن

۱۷
فروردين
معجزات قرآن و پروردگار بر هیچ کس پوشیده نیست... اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال تازه دانشمندان و متفکران کشف میکنند نکاتی که در کتاب آسمانی ما آمده چیز عجیبی نیست !
دو دریای شیرین و شور که در قرآن آمده است
محل برخورد دریای بالتیک و دریای شمال

در اسکاگن دانمارک
در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توانید در سجیه دید، این شمالی ترین شهر دانمارکیهاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این راستا بوجود می آید.

سورة مبارکه الرحمن:

مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (۱۹) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (۲۰) فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (۲۱) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (۲۲)
۱۹٫ دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.۲۰٫ اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.۲۱٫ پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار می کنید؟ ۲۲٫ از آن دو، مروارید و مرجان خارج می شود.

سوره مبارکه فرقان آیه ۵۳:

« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»

و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.

  • گروه فرهنگی سراج

نماز

۰۲
فروردين


آیت الله مجتهدی (ره):

اولین عملی که باعث خوب شدن کار و بار انسان می شود، راضی نگهداشتن پدر و مادر است. دومین عمل نماز اول وقت است. نماز اول وقت هم در اینکه کارتان خوب شود مؤثر است. کسانی که به هر دری می زنند، ولی کارشان درست نمی شود برای این است که نماز اول وقت نمی خوانند. جوان ها به شما توصیه می کنم اگر می خواهید هم دنیا داشته باشید هم آخرت، نماز اول وقت بخوانید.

  • گروه فرهنگی سراج