گروه فرهنگی سراج

زیر نظر مرکز فرهنگی شهید آیت الله مدرس

گروه فرهنگی سراج

زیر نظر مرکز فرهنگی شهید آیت الله مدرس

گروه فرهنگی سراج از مجموعه گروه های مرکز فرهنگی شهید آیت الله مدرس میباشد.که در اویل سال 1391 با 14 عضو کار خود را آغاز کرد.

این گروه در اویل مهرماه 91 کمبود یک بستر مجازی را احساس کرد و این وبلاگ صرفا جهت ارائه مباحث و بعضاً داستان ها و حکایاتی تاسیس شد.

امید است در آینده ای نزدیک مطالبی جامع تر و وسیع تر در این سایت ارائه گردد.

 

درباره مرکز فرهنگی شهید آیت الله مدرس

چرا و چگونه آغاز کردیم؟

کشف و جهت دهی استعدادهای نوجوانان و جوانان، ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) درمیان قشر جوان و تحصیل کرده، واز همۀ اینها مهم تر تربیت نیروی مؤمن و متخصص جهت رفع نیازهای آتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انگیزه هایی بود که در ۲۰ سال پیش جمعی از فرزندان انقلاب، که همگی از قشر فرهنگی جامعه و اکثراً به علت نوع فعالیتهایشان در ارتباط با نسل جوان جامعه بودند را به دنبال یک احساس تکلیف مشترک گردهم آورد تا با استعانت از خداوند متعال، سنگ بنای مجموعه ای فرهنگی را با عنوان «مرکز فرهنگی شهید آیت الله مدرس» در مسجد فاطمیه اصفهان بنا نهند.

همه آن کسانی که آن روز کمر همت بستند تا این مجموعه نو بنیاد را یاری نمایند، به این ضرورت رسیده بودند که اگر قشر جوان این جامعه، امروز به حال خود رها گردد و فرهنگ اصیل انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) به او منتقل نگردد، انقطاع و شکافی بین نسل انقلاب و نسل آینده ایجاد خواهد شد که نتیجه آن چیزی جز برباد رفتن ارزشها و دستاوردهای به دست آمده از سالها مجاهدت نخواهد بود.

آنچه این ضرورت را دو صد چندان می کرد، شیوع روز افزون آفت مرگبار بی تفاوتی و بی قیدی بود که طبیعتاً گرایش به انواع ابتذال و فساد را در میان قشر جوان به همراه داشت.

در اینجا جا دارد یادی نمائیم از شهید عزیز« محمد علی مطیع» که اولین صفحات دفتر کار این مجموعه مزین است به نام و کلام او، کسی که نقش اساسی او در شکل گیری این حرکت هرگز از یادها و خاطره ها زدوده نخواهد شد. خدایش رحمت کند و با اولیاء و اوصیاء محشور نماید.

پس از طی این مسائل و مقدمات، مرکز رسماً فعالیت خود را از تیرماه سال ۱۳۶۶ با توکل به خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، زیر نظر حضرت آیت الله هاشمی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سالک آغاز و در ادامه راه با پیوستن جناب آقای دکتر سقائیان نژاد سکان هدایت این کشتی در ید با کفایت این سه عزیز قرار گرفت.

باورهایمان

۱) اسلام کاملترین و جامع ترین نسخه الهی برای هدایت و سعادت بشر در این جهان و جهان آخرت است.

۲) شناخت صحیح اسلام ناب محمدی(ص) جز از طریق مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ممکن نیست.

۳) در دوران غیبت کبری، بار عمده رسالت تبلیغ دین بر دوش روحانیت معظم شیعه بوده، و به گواهی تاریخ این قشر شریف در راه پاسداری از حریم اسلام ناب محمدی (ص) چه بسیار رنجها تحمل و چه بسیار شهیدانی که تقدیم راه خدا کرده است.

۴) پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به رهبری زعیم فقید، فقیه، عالم و عارف وارسته حضرت امام خمینی (ره) مرهون یک حرکت صد در صد دینی، به رهبری روحانیت شیعه بود.

۵) جمهوری اسلامی ایران محصول پیوند  عمیق و قلبی امامت و امت شیعه در عصر حاضر بوده و شرط بقای آن نیز حفظ این هویت و پیونداست.

۶) رکن رکین جمهوری اسلامی ایران و عمود خیمه این نظام الهی، ولایت فقیه است که بعد از ارتحال بزرگ معمار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، به حق در فرزند خلف او حضرت آیت االله العظمی خامنه ای تبلور یافته است.

۷) از آنجائی که نسل جوان ما دارای ضمیری پاک و فطرتی الهی می باشد، اگر با استفاده از ابزار و ادبیات روز در معرض دعوتی صحیح و صادقانه قرار گیرد، قطعاً از اسلام و انقلاب اسلامی استقبال خواهد کرد.